Otopratik Logo
close hamburger menu

Otopratik Hizmetleri

Lastik Tamiri

Aracınızın lastiğinde meydana gelen beklenmedik bir sorun, sürüş keyfinizi ve güvenliğinizi riske atabilir. İşte tam bu noktada Otopratik, Lastik Tamir Hizmeti ile yanınızda! Otopratik, uzman ekibi ve modern ekipmanlarıyla, lastik sorunlarınıza hızlı ve güvenilir çözümler sunar. Küçük delinmelerden yüzeysel aşınmalara kadar birçok durumda lastiklerinizi onararak hem zamanınızı hem de bütçenizi korumanıza yardımcı olur. Güvenli sürüş ve uzun ömürlü lastikler için Otopratik üzerinden hızlıca araç bakım randevusu alabilirsiniz.

Lastik Tamir Hizmeti Nedir?

Lastik tamiri, araç lastiklerinde meydana gelen hasarların onarılması işlemidir. Bu işlem, lastiğin tekrar güvenli ve verimli bir şekilde kullanılabilir hale getirilmesini amaçlar. Lastik tamiri genellikle çivi veya vida gibi kesici nesnelerden kaynaklanan küçük delinmeler, sırt bölgesindeki yüzeysel kesikler veya aşınmalar gibi durumlarda uygulanır. Bu hizmet, lastiğin patlaması, delinmesi ya da küçük hasarların meydana gelmesi gibi durumlarda uygulanır. Lastik tamirinde genellikle lastiğin hasarlı bölgesi tespit edilir, delinme veya yırtık varsa yama ya da mantar yöntemiyle kapatılır. Bazı durumlarda, lastiğin balans ayarının yeniden yapılması gerekebilir.

Otopratik lastik tamiri, uzman ekipler tarafından modern ekipmanlarla gerçekleştirilir ve lastiğin güvenli bir şekilde kullanılmaya devam edilmesini sağlar. Ancak hasarın büyük olduğu durumlarda tamir yerine lastiğin değiştirilmesi gerekebilir. Eklemek gerekir ki; mümkün olan durumlarda lastik tamiri yapılması hem ekonomik hem de çevresel açıdan sürdürülebilir bir çözümdür.

Oto Lastik Tamiri Hangi Durumlarda Yapılıyor?

Lastik tamiri, belirli durumlarda hasar görmüş lastiklerin onarılması işlemidir. Ancak, her tür hasarın onarılması mümkün değildir; bazı hallerde lastiğin tamamen değiştirilmesi gerekebilir. Aşağıdaki koşullar genellikle lastik tamirine uygundur:

Küçük Delinmeler: Lastiğin sırt kısmında 6 mm’den daha küçük delikler tamir edilebilir. Çivi gibi nesnelerin neden olduğu bu tür hasarlar, doğru yöntemler kullanılarak onarılabilir.

Sırt Bölgesindeki Hasarlar: Lastiğin yanak yerine sırt kısmında oluşan küçük kesikler veya delikler genellikle onarılabilir. Ancak yanak bölgesinde meydana gelen hasarlar, lastiğin yapısını etkilediği için tamiri önerilmez.

Yüzeysel Aşınmalar: Sırt bölgesinde meydana gelen yüzeysel çatlaklar ya da aşınmalar, ciddi bir yapısal zarar vermediği sürece onarılabilir. Ancak bu tür hasarların tamiri, lastiğin genel durumuna bağlıdır.

Aşağıdaki durumlarda ise lastik tamiri uygun görülmez ve lastiğin değiştirilmesi gerekir:

Yanak Bölgesindeki Hasarlar: Yanakta oluşan kesikler, yırtıklar veya şişkinlikler, lastiğin yapısal bütünlüğüne ciddi zarar verir. Bu tür durumlarda tamir güvenli bir çözüm sunmaz.

Büyük Delikler ve Yırtıklar: 6 mm’den daha büyük delikler ya da geniş yırtıklar, lastiğin güvenliğini tehlikeye atar ve tamir edilemez.

İleri Derecede Aşınma: Diş derinliği yasal sınırın altına düşmüşse veya kauçuk yüzeyinde ciddi çatlamalar varsa, tamir yerine lastiğin değiştirilmesi gerekir.

Lastik tamiri, uzman kişiler tarafından doğru ekipman ve yöntemler kullanılarak yapılmalıdır. Yanlış ya da yetersiz bir tamir işlemi sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir. Bu nedenle, lastik hasarı durumunda bir uzmana danışmak ve en uygun çözümü tercih etmek büyük önem taşır.

Lastik Tamiri Nasıl Yapılır?

Lastik tamiri, uzman ellerde yapılmalıdır. Aksi halde sürüş güvenliği tehlikeye girebilir. Lastik tamirinde ilk adım, lastiğin kontrolü ve bu şekilde mevcut hasarın tespit edilmesidir. Ardından lastik araçtan çıkarılır, temizlenir ve onarım başlar. Genellikle yama ile veya mantar uygulaması ile tamir sağlanır. Ardından tamiri sağlanan lastikler araca takılır. Sonra da mutlaka rot ayarı yapılır. Son olarak, tamir edilen lastik test edilir. Lastiğin tamir edilen bölgesinde sızıntı olup olmadığı kontrol edilir. Eğer herhangi bir sorun yoksa, lastik tekrar kullanıma hazır hale gelir.

Lastik Tamiri Adımları

1. Hasarın İncelenmesi

Lastik öncelikle görsel olarak değerlendirilir. Delik, kesik ya da çatlak gibi sorunların boyutu ve konumu belirlenir. Hasarın lastiğin sırt kısmında mı yoksa yanak kısmında mı olduğu kontrol edilir. Yanak bölgesindeki hasarlar genellikle onarılamaz ve lastiğin değiştirilmesi gerekir.

2. Lastiğin Çıkarılması

Lastik dikkatlice janttan ayrılır. Bu, hasarın daha ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ve iç yüzeyin kontrol edilmesi için yapılır.

3. Hasarlı Alanın Temizlenmesi

Zarar görmüş bölge çevresindeki alan iyice temizlenir. Delik genişletilir ve yüzey düzleştirilir, böylece yama veya tapalama işlemi daha etkili şekilde uygulanabilir.

4. Tamir Yönteminin Belirlenmesi

  • Yama: Sırt bölgesindeki hasarlar için tercih edilir. Lastiğin iç yüzeyine özel bir yama yapıştırılarak onarım sağlanır.
  • Tapalama: Küçük delikler için uygulanır. Hasarlı bölge, özel bir lastik tapası ile doldurulur.

5. Tamir İşlemi

  • Eğer yama yapılacaksa, yapıştırıcı madde uygulanır ve yama sıkıca sabitlenir.
  • Tapalama yönteminde, delik özel bir aletle doldurulur ve fazla kısım kesilerek düzgün bir yüzey elde edilir.

6. Kontrol Aşaması

Tamir işlemi tamamlandıktan sonra lastik hava ile şişirilir ve herhangi bir hava kaçağı olup olmadığı kontrol edilir.

7. Lastiğin Yeniden Takılması

Onarımı yapılan lastik janta takılır ve araca monte edilerek işlem tamamlanır.
Bu süreç, lastiğin güvenli bir şekilde kullanılabilir hale getirilmesini sağlar.

Doğru Lastik Tamiri Çok Önemli!

Sönme, delinme, yırtılma ya da farklı sorunlar söz konusu olduğunda bazen çözüm bakım ya da tamir olabilir. Zira, her durumda lastik değişimi şart değildir. Yani çoğu zaman oto lastik jant süreçlerinde lastik değişimi olmadan da sorunu çözmek mümkün. Ancak bu konuda mutlaka bir uzman yardımı gerekli. Zira, bir motorlu aracı üzerinde taşıyan lastiklerin doğru şekilde tamir edilmesi, hayati önem taşıyor.

En Yakın Oto Lastik Tamircisi için Otopratik’ten Randevu Alın

Oto lastik tamiri, yukarıda da bahsedildiği gibi genellikle delinme ya da yırtılma gibi sorunlar sonucunda yapılır. Oto lastik tamiri için Otopratik noktalarından online randevu alabilir, lastik tamiri fiyatı için oto servis fiyat listemizi inceleyebilirsiniz. Otopratik uzmanları ile Sabancı güvencesiyle lastik bakımı ya da oto lastik tamiri yaptırabilirsiniz.